Вносител на яйца: Не е това начинът – да опетним вноса, за да продаваме българското

Анализи

Вносители на яйца реагират на твърдения, отправени в ефира на БНР, че у нас вносни яйца се препакетират и преетикетират като български.

Всеки път преди Великден българските производители подемат подобна кампания, за да се елиминира конкуренцията, смята Атанас Русев, който е вносител.

"Всяка година с наближаването на Великден се получава едно и също."

Вносът от Украйна е най-проверяван. Яйцата пътуват с хладилни камиони не повече от 3 дни от датата на снасяне и имат трайност 25 дни след пристигането им. Яйцата са маркирани и проверени на три граници. Агенцията по храните изследва проби от произволно избрани кашони, пояснява Русев.

Няма как да влезе яйце, което не е маркирано, категоричен е той.

На самия етикет е насипано четливо коя е държавата на произход на яйцата. Етикетите са одобрени от БАБХ, допълва вносителят.

Нашите производители на яйца хранят с украинско зърно. Каква себестойност имат и с каква оценка продават българските производители, пита Атанас Русев. По думите му, като се проверят себестойността и надценката, ще се разбере защо е "цялата истерия".

Според него не бива потребителите да се настройват срещу вносните яйца.

"Не е начинът този – да опетним вноса, за да продаваме българското яйце."

Източник: БНР

Още от Анализи