Автоинструктор: Държавната администрация толерира купуването на шофьорски книжки

Мнения и коментари

Часовете по кормуване трябва да се увеличат. Това заяви в интервю за БГНЕС Красимир Георгиев, председател на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ).

Голям проблем е купуването на шофьорската книжка, казва Георгиев. Още от години той алармирал, че благодарение на тази търговия с човешки живот ще стават „масови убийства, а не ПТП“. А прогнозата е, че след няколко години дори ще става още по-зле.

„Има една държавна администрация, която с цената на всичко не позволява да престане купуването на шофьорски книжки, а дори и толерира и насърчава това явление. Вместо държавата, която е оторизирана от закона, да извършва контрол и да прави всичко така, че да няма нередности, тя е опънала чадър над търговията с шофьорски книжки“, категоричен е той.

И добави, че изпитът по кормуване в България масово се „купува“.

Председателят на АКАБ посочи, че по време на Ковид пандемията инструкторите в автошколи са понесли ситуацията по-леко, защото самите школи са имали резерв и са можели да поемат заплатите на инструкторите. След пандемията броят на курсистите не се е увеличил.

„В момента нормалната цена на шофьорски курс е от 1200 лв. нагоре. Това е цената, на която наистина има условия да се направи един качествен курс, в който да бъдете подготвени, научени и безопасни на пътя. Всичко останало е нелоялна конкуренция с цел инструкторите да имат работа, а не да си я вършат както трябва. Това е разликата в цените“, категоричен Красимир Георгиев.

Още от Мнения и коментари